Memòria 2016

Memòria 2016: Junts hem arribat més lluny

Si l’any passat iniciàvem el curs amb el lema “Junts arribarem més lluny”, convençuts de la importància del treball en xarxa per satisfer les necessitats presents al barri, un any més tard publiquem la Memòria 2016 afirmant la potencialitat d’aquest missatge.

I és que l’obertura d’un nou espai i projecte, l’inici del replantejament de la nostra intervenció o la participació en comissions de ciutat i barri, són alguns dels exemples que han demostrat que junts hem arribat més lluny. Però no són els únics! Us animem a llegir una memòria que apropa i resumeix l’activitat de tot un curs tant a nivell d’intervenció, econòmic i d’equip humà. Alhora, per anar fent boca, us deixem amb les paraules que Francesc Gil i Argemí, president de la Fundació, adreça als lectors a la carta de benvinguda de la publicació.

El que destrueix la humanitat: Política sense principis, plaer sense compromís, riquesa sense treball, la saviesa sense caràcter, negocis sense moral, ciència sense humanitat, l’oració sense caritat. Mahatma Gandhi

Benvinguts a la memòria de l’any 2016 de la Fundació Salut Alta de Badalona.

Si aconseguiu que aquestes ratlles no us avorreixin i seguiu llegint més endavant descobrireu o, si ja ens coneixeu, constatareu la feina feta el prop passat any per l’Equip de la nostra Fundació.

Una Fundació en clara expansió per a poder cobrir les necessitats, per desgràcia creixents, dels infants del barri, per a poder completar les mancances familiars a què sense voler estan abocats i per a poder col·laborar en la seva educació a través de l’acompanyament en el reforç escolar i el lleure, fomentant l’adquisició d’hàbits saludables i de relació social necessaris per a la seva futura vida adulta.

La nostra actuació està basada en l’alt grau d’exigència personal, la gran quantitat d’entrega i l’elevat sentit vocacional del nostre Equip Educatiu a qui des d’aquestes ratlles vull glossar especialment. Com sinó es pot dedicar el pensament permanent, el temps sense rellotge i la constant formació en ajudar a reeixir els infants del nostre barri?

Joan Pau II deia que un jove sense alegria i sense esperança no és un jove autèntic, sinó un home envellit abans d’hora.

Doncs el que he vist aquest any en els infants és l’Alegria que els produeix el ser acollits, atesos i educats a casa nostra.

He vist també com la Fundació és una font d’Esperança d’on pouen els adolescents que veuen il·lusionats, ara ja del tot, la possibilitat de poder seguir gaudint un any més de l’acompanyament i suport dels nostres educadors.

Sí, l’afiançament del projecte A100 ha estat precisament una de les principals fites aconseguides aquest any, així com el creixement en intensitat del treball amb les famílies perquè puguin arribar a ser puntals de referència per als seus infants i així poder-nos anar apartant discretament del seu camí.

Esperem poder transmetre a tots els nens i nenes l’afecte que necessiten, com a medecina que cura tots els mals (Leonard Cohen), i esperem el vostre suport per a poder continuar essent l’entitat de referència que, sens dubte, ja som en el barri.

Consulta la Memòria 2016 en català o castellà!