20231102-tardor.jpg

Temps de castanyes i activitats terrorífiques

Vam començar a endinsar-nos als dies freds que s'escurcen, les fulles marrons i grogues o les tardes de fort vent amb la taula d'experimentació de tardor dels infants del NIU.

Fulles seques, pinyes, carbasses, arròs de colors... Per manipular, experimentar i començar a comprendre aquesta estació de l'any. Continuant amb els espais experimentals, els i les més petites de la Fundació han fet panellets de pastanaga i ametlla molta, els dolços catalans més tradicionals.

Durant les darreres setmanes, les dones de FAR també han aprés una cançó molt popular. Fent una lectura de la tradicional cançó de la Castanyera van compartir una estona de coneixença de les tradicions catalanes i de nou vocabulari. Una classe molt animada on van poder cantar i ballar.

Els i les adolescents del projecte d'A100 han tornat a organitzar un Túnel del Terror Casa Encantada. El grup va dedicar un parell de setmanes a decorar el local i divendres 27 d'octubre a la tarda més de 80 persones van viure una experiència terrorífica.

Aprofitant la festa de la castanyada el projecte d'ApreniJoc va compartir una tarda amb famílies. Van estar jugant a fer relleus amb una castanya, van crear fantasmes amb pintura blanca... Les famílies van poder conèixer de primera mà com funciona el projecte i passar una estona molt agradable i divertida amb tots els nens i les nenes.

Dimarts 31 d'octubre coincidint amb la vigília de Tots Sants vam celebrar amb infants i famílies la castanyada. Molts d'ells i elles de Centre Obert. Una festa comunitària a la Plaça Antonio Machado amb tallers de màscares terrorífiques, punts de llibre, pintacares, xapes... dinamitzada per diverses entitats del barri: l'espai Polivalent, Fundació Secretariado Gitano, Fundació Germina, el Punt Òmnia Salut Alta, el Casal Cívic i Comunitari de la Salut Alta i la col·laboració de l'Ajuntament de Badalona.

Quina alegria veure la plaça plena de gent. Gràcies a totes les persones que vau venir a gaudir amb nosaltres!