20220319 - Trobada voluntariat.jpg

A la trobada de voluntariat també #somveusdiverses

Aquest dissabte 19 de març vam obrir les portes de la Fundació per celebrar la XIII Jornada de Voluntariat de l'entitat.

Una trobada on voluntariat i professionals de la Salut Alta ens reunim per compartir un matí de formació i espais lúdics que ens permeten conèixer-nos i créixer tots i totes juntes.

Aquest any, la cita era molt esperada perquè a causa de la situació sanitària l'última trobada la vam haver de celebrar telemàticament mantenint la #distànciadeproximitat. Ha estat molt emocionant poder retrobar-nos i compartir inquietuds i motivacions i ha resultat molt gratificant veure cares noves, tenir uns minuts per presentar-nos i adonar-nos que per alguns i algunes aquesta era la nostra primera trobada de voluntariat.

Durant aquests darrers anys ens hem format sobre temes d'educació emocional i acompanyament, hem reflexionat sobre la figura de l'agent de canvi... Aquesta vegada, seguint el fil del lema del curs, #somveusdiverses, tocava parlar de gènere. A la Fundació ens fèiem una pregunta... Com podem començar a introduir la perspectiva de gènere i promoure la igualtat a l'àmbit del voluntariat social? És per aquest motiu que dissabte vam gaudir d'una sessió formativa sobre gènere i feminismes a càrrec de la Laura F. Daunas, psicòloga i formadora de Sexus un programa desenvolupat per l'Associació Benestar i Desenvolupament (ABD), on vam parlar de desigualtats de gènere, rols jeràrquics, vam anar més enllà del binarisme de gènere, l'heteronorma...

Tot seguit, en grups de treball vam reflexionar sobre la formació i vam marcar-nos dos objectius a treballar el què queda de curs en perspectiva de gènere com a part dels equips de voluntariat de la Fundació i personalment.

A més, les 32 persones assistents van endur-se com a record de la trobada una bossa de tela amb el logo del lema d'aquest curs "Parlant de gènere: som veus diverses". Un disseny que ha estat possible gràcies a en José, voluntari del projecte d'ApreniJoc, que va compartir amb la Fundació temps i coneixements en disseny gràfic. Seguint la tradició, aquesta tretzena trobada va finalitzar amb un petit dinar de germanor.

Un any més agraïm a tot l'equip de voluntaris i voluntàries de l'entitat la vostra tasca, dedicació i, sobretot, les ganes que hi poseu. Ha estat un plaer celebrar la XIII Trobada i esperem continuar compartint-ne moltes més. Gràcies per ser-hi!

T'agradaria viure una experiència de voluntariat a la Salut Alta? Posa't en contacte!