Dia internacional de la dona

Al Centre Obert de Secundària, cada dia dediquem quinze minuts a comentar alguna notícia o a reflexionar sobre algun tema d’interès pels joves.

Ahir, aprofitant que se celebrava el Dia Internacional de la Dona, vam aprofitar per llegir un article publicat a www.adolescents.cat amb la llista de 10 discriminacions que encara avui en dia pateix el sexe femení.

Llegint i comentant una per una, ens vam aturar a la que relacionava que el fet que una noia s’apuntés a un esport com el futbol determinava la seva condició d’homosexual, com si això tingués alguna cosa a veure amb la decisió, valorant negativament el fet d’utilitzar l’homosexualitat com a problema per interpel·lar als companys.

Quant al fet d’associar la neteja i la cura dels infants amb les dones, els joves van creure que això ja estava canviant perquè molts dels seus pares netegen i tenen cura dels fills i filles igual que les mares. En efecte cada casa és un món, però com a mínim aporta un xic d’esperança créixer amb aquesta realitat per a normalitzar el patró en un futur proper.

A continuació, vam parlar de com ens vestim nois i noies. En això estaven d’acord en què a vegades es parla de si els pantalons o jersei que porta una noia és de noi, demostrant com de fàcil és criticar abans a les noies per la seva roba que als nois.

Finalment, la novena frase ens va fer adonar la poca representació que tenen els esports femenins a la televisió, de la qual ningú era capaç de saber quin equip de futbol anava líder a la lliga.

Aquest debat va fer florir alguna opinió que amb un toc de negativisme, no entenia perquè dedicàvem temps a reflexionar sobre el tema si la societat continua afavorint desigualtats. A mode de conclusió, però, vam adonar-nos que tots nosaltres som part de la societat i que si cadascú recondueix la seva manera de pensar i actuar, poc a poc ja estarem fent-la canviar!